tisdag 2 mars 2010

Artwood

Funderar över matsalsbord, för tillfället är man inte bortskämd med ett stort matbord. När vi är mer än fyra får vi trilskas med stolar och bära in extrabord så min önskan är ett stort och rymligt bord. De vita bordet på bilden kommer från Artwood, är 210 långt och 110 bred. Men det finns inga iläggsskivor till, vilket är den enda nackdelen.
På tal om annant, är det någon mer än jag som tycker att mattor är svåra att hitta. För min del känns det hopplöst. Äger inte en ända matta förutom dörrmattan :) Får ge mig ut på matt jakt för det blir ju väldigt ombordnat och mysigt med lite mjukt under fötterna.




3 kommentarer:

  1. Ingen aning om hur det skulle vara att måla på det som är behandlat, skulle vara snyggt, men det finns många snygga våtrumstapeter som går i NE stilen...tanken har slagit oss genom vår byggresa..

    SvaraRadera
  2. Jag tycket också att det är svårt med mattor. Nu verkar det vara ryamattor för hela slanten men det känns lite som en dagslända tycker jag. Skulle vilja hitta något mer stilrent och klassiskt, men det är svårt. Har i alla fall bestämt oss för att vi ska ha en stor matta under vardagsrumsbordet och antagligen något under matsalsbordet också. Vi ska använda mitt gamla bord som det finns två iläggsskivor i. Jag ska bara måla om det, men det får bli efter flytten så det inte skadar sig under själva flytten.
    /Carin

    SvaraRadera
  3. mattan på bilden vart kommer den ifrån?????

    //jennie

    SvaraRadera